Diëtist Aileen de Vogel in Dordrecht en omstreken. Voedings-, dieet- en leefstijladvies.

Krijg grip op je PCOS

Heb je PCOS en wil je zelf iets doen aan je voeding-, beweeg- en leefstijlpatroon dan kan Aileen je daarbij helpen. Zowel bij overgewicht als ondergewicht kunnen je met de juiste voedings-, en leefstijladviezen een mooi gewicht bereiken. Door de juiste voedingsmiddelen en producten te kiezen kun je je lichaam echt voeden en geven wat het nodig heeft. Daarnaast heb je bij PCOS een verhoogd risico op Diabetes type 2, zwangerschapsdiabetes en hart- en vaatzieken. Door middel van preventie (gezonde voeding, voldoende beweging en juiste leefstijl) kun je deze risico’s verkleinen. Verder kijkt Aileen altijd naar het hele plaatje van body & mind. Slaapkwaliteit en stress zijn belangrijke factoren die zij zijdelings meeneemt in de behandeling. Ze vindt het belangrijk dat jij je gehoord en begrepen voelt en een traject volgt dat bij jou past.

PCOS met overgewicht of obesitas

Ben je gediagnosticeerd met PCOS en wil je afvallen, dan kan Aileen je daarbij helpen. Belangrijk is om op een verantwoorde manier gewicht en buikvet te verliezen, maar het lichaam zo gevoed mogelijk te houden. Afvallen kan bijvoorbeeld met een koolhydraatbeperking of op een andere manier die bij jou past. Na uitleg van Aileen over PCOS en de invloed van voeding hierop, maak jij de keuze op welke manier jij jouw voedings-, beweeg- en leefpatroon wilt inrichten. Aileen ondersteunt jou in het behalen van die doelen. Daarnaast zijn er ook nog bepaalde voedingsmiddelen en tips die ondersteunend kunnen werken bij het grip krijgen op de PCOS.

Lean PCOS

20 % van de vrouwen met PCOS hebben helemaal geen overgewicht maar zijn juist altijd al slank geweest. Uit de praktijk weet Aileen dat deze groep zich vaak onbegrepen voelt. Veel van de adviezen online zijn immers gericht op overgewicht. Volgens de Monash richtlijn PCOS heeft toch ook 75% van deze groep last van insulineresistentie. Maar je kunt juist ook te weinig vet hebben of te veel sporten. Al deze factoren hebben een ongunstige invloed. Gelukkig kun je ook gezondheidswinst behalen door je voeding- en leefstijl aan te passen. Wil je op een gezond gewicht komen en wat aan je voeding doen, dan kan Aileen je ook helpen als je geen overgewicht hebt.

PCOS met zwangerschapswens en/of fertiliteitstraject

Heb je PCOS en een zwangerschapswens dan kan Aileen je helpen om een gezond gewicht en vetpercentage te bereiken door middel van de juiste voeding en beweging. Op deze manier vergroot je de kans op een spontane zwangerschap en verklein je het risico op complicaties rondom de fertiliteitsbehandelingen en eventuele ontstane zwangerschap. Aileen belooft geen gouden bergen, maar wel een realistisch 6 maanden traject waarin jij zeker weet dat je alles hebt gedaan om bij te dragen aan je wens. Tijdens dit traject is er naast voeding & beweging ook veel aandacht voor stress, ontspanning en slapen. Het vinden van een balans in deze soms heftige hormonale periode. Aileen vindt het belangrijk dat jij naast het halen van jouw persoonlijke doelen ook lekker(der) in je vel zit.

PCOS en de overgang

Tijdens de overgang verandert er een hoop in je lichaam. Vrouwen ervaren de overgang ook vaak als een hectische en stressvolle periode. PCOS geeft een iets verhoogd risico op Hart & Vaatziekten en Diabetes type 2. Maar ook de veranderingen tijdens de overgang verhogen bijvoorbeeld het risico op botontkalking en hormonale schommelingen kunnen zorgen voor gewichtstoename. Wil je ook gezond en gelukkig oud worden? Aileen kan je helpen balans te vinden, de risico's te verminderen en door de juiste leefstijl zo gezond en gelukkig mogelijk oud te worden.

Hiermee gaan we aan de slag

In kaart brengen situatie en wensen
Persoonlijke doelen bepalen
Uitleg voeding, lifestyle en PCOS
Behandelplan uitzetten
Doelen behalen
AILEEN DE VOGEL-134kopie

PLAN JE consult bij Aileen